طرز تهیه کرپ شکلاتی ساده و خوشمزه

کرپ یک صبحانه ی فرانسوی است که گاهی به عنوان دسر نیز سرو می شود. کرپ به پنکیک شباهت بسیاری دارد و بسیاری این دو را اشتباه می گیرند یا تفاوت آن ها را نمی دانند. پنکیک به دلیل وجود بیکینگ پودر در مواد اولیه آن، حجیم و پف دار است در حالی که کرپ نازک بوده و معمولا با مواد دیگر پر می شود. مواد اولیه ی کرپ به طور معمول شامل تخم مرغ، کره، آرد، شیر، نمک و آب می شود. البته مانند سایر دسرها کرپ نیز در طول زمان دچار تغییر شده است و در طعم های مختلف نیز درست می شوند. برای مثال خیلی ها دوست دارند در کرپی که به عنوان صبحانه درست می کنند، شکر بریزند تا طعم دارتر و شیرین شود. یکی از محبوب ترین طعم های کرپ، شکلاتی است و می‌توانید با استفاده از شکلات صبحانه آن را تهیه کنید که نه تنها طعم کرپ را یک پله بهتر می کند، بلکه ظاهر دلفریب تری نیز به آن می دهد. اگر می خواهید صبح خود را با یک صبحانه ی آسان، خوشمزه و متفاوت شروع کنید، کرپ شکلاتی طرز تهیه راحتی دارد که می‌تواند در ادامه آن را یاد بگیرید.

دستور تهیه کرپ شکلاتی

مواد لازم برای تهیه کرپ شکلاتی:

  • شیر: 1 و 2/1 فنجان (360 میلی لیتر)
  • تخم مرغ: 3 عدد بزرگ
  • کره ی آب شده: 3 و 2/1 قاشق غذا خوری (45 گرم)
  • عصاره ی وانیل: 2 قاشق چای خوری
  • شکر ساده یا شکر قهوه ای: 4/1 فنجان (50 گرم)
  • نمک: 2/1 قاشق چای خوری
  • آرد گندم: 4/3 فنجان (100 گرم)
  • پودر کاکائو: 4/1 فنجان (40 گرم)

طرز تهیه کرپ شکلاتی

  1. شیر، تخم مرغ ها، کره ی آب شده، عصاره ی وانیل، شکر و نمک را در یک ظرف بریزید.
  2. آرد گندم و پودر کاکائو را اضافه کنید. مواد را با استفاده از همزن دستی یا برقی خوب بهم بزنید تا یک دست و صاف شود. هر از گاهی، دیواره های ظرف را با استفاده از قاشق پاک کنید و آرد و خمیری که به دیواره ها چسبیده است را با باقی مواد مخلوط کنید.
  3. اجازه دهید تا خمیر کرپ شکلاتی شما برای حدود 15 دقیقه استراحت کند.
  4. یک ماهیتابه ی نچسب را روی شعله ی متوسط گاز قرار دهید تا گرم شود.
  5. در کف ماهیتابه با استفاده از یک دستمال یا قلمو کمی کره بمالید تا مقداری چرب شود.
  6. همیشه قبل از استفاده از خمیر کرپ، آن را دوباره بهم بزنید تا مطمئن شوید خمیر یکدست است و آرد گلوله گلوله نشده است.
  7. تقریبا 4/1 مواد را با استفاده از یک ملاقه یا پیمانه بردارید. در حالی که ماهیتابه را تکان می دهید، خمیر را در تابه ی داغ بریزید؛ به صورتی که کف آن را به طور کامل بپوشاند. مطمئن شوید که مایع کرپ تا جای ممکن یکنواخت پخش شده باشد. اگر قسمتی از ماهیتابه خالی ماند، می توانید کمی از مایع را بردارید و در آن قسمت بریزید. ممکن است اولین کرپ خیلی خوب از آب درنیاید.
  8. ماهیتابه را دوباره روی حرارت قرار دهید تا کرپ شما بپزد.
  9. برای داشتن کرپی لطیف و نرم، آن را فقط تا جایی که سطح آن بپزد و دور آن نسوزد (درحدود 30 ثانیه) بپزید. اگر دوست داشتید می توانید کرپ را به آرامی برگردانید و سمت دیگر را هم برای چند ثانیه بپزید. سپس کرپ را از ماهیتابه خارج کنید و در یک بشقاب قرار دهید.
  10. برای درست کردن کرپ کلاسیک، خمیر را تا جایی که لبه های آن ترد شود (حدود 40 تا 60 ثانیه) بپزید. سپس کرپ را برگردانید و برای 10 تا 15 ثانیه، سمت دیگر آن را بپزید.
  11. این کار را آنقدر تکرار کنید تا مواد شما تمام شود. حتما هر بار خمیر را قبل از ریختن در ماهیتابه هم بزنید. می توانید برای راحتی کار، مایع کرپ را در یک ظرف سس بریزید. در این طورت هر بار قبل از استفاده ظرف را تکان دهید.
  12. کرپ های پخته شده را در یک ظرف قرار دهید و با تاپینگ مورد علاقه ی خود سرو کنید.

نکات مهم در تهیه کرپ شکلاتی

  • برای درست کردن کرپ شکلاتی رول شده، کرپ ها را در یک سینی قرار دهید و روی آن ها شکلات صبحانه باراکا بمالید. به آرامی از انتهای کرپ شروع به رول کردن آن کنید. در صورت تمایل، می توانید رول ها را به صورت رولت برش دهید. به همین ترتیب می توانید کرپ شکلاتی با خامه یا کرپ شکلاتی با موز تهیه کنید.
  • برای درست کردن کرپ شکلاتی رژیمی می توانید از آرد چندغله استفاده کرده و کره را از دستور کرپ حذف کنید. حتی می توانید کرپ را بدون چرب کردن ماهیتابه، در یک ماهیتابه کاملا نچسب درست کنید.
  • سرو کرپ شکلاتی با بستنی و برش های شکلات تخته ای، می تواند آن را به یک دسر مجلسی تبدیل کند.
  • در صورتی که می خواهید کرپ شکلاتی با مغز شکلات درست کنید باید ابتدا یک لایه از مواد را در ماهیتابه بریزید، مقداری شکلات در وسط آن ریخته و سپس روی آن را با کمی مایع کرپ بپوشانید و سپس برگردانید.

کرپ را می‌توانید با سایر مواد دلخواه خود، چون عسل، کره بادام زمینی و انواع میوه ها نیز سرو کنید و یک صبحانه مقوی و لذیذ داشته باشید. امیدواریم این دستور کرپ شکلاتی ساده، صبح هایتان را دل انگیز تر کند.

کرپ شکلاتی