طرز تهیه کره بادام زمینی شکلاتی خوشمزه

اگر با شنیدن کلمه کره، اضافه وزن و چاقی برایتان تداعی می‌شود باید بگوییم که کره بادام زمینی، خود دشمن چاقی است. با سرو این کره در وعده صبحانه تا ظهر سیر هستید و تنقلات مصرف نخواهید کرد. در این مطلب قصد داریم طرز تهیه کره بادام زمینی شکلاتی را توضیح دهیم و در رابطه با فواید کره بادام زمینی مطالبی را ارائه دهیم تا با خیال آسوده میل کنید.

فواید کره بادام زمینی

کره بادام زمینی برای تمام گروه‌های سنی مناسب است و فواید بسیاری دارد. کودکان، بزرگسالان، خانم‌های باردار و شیرده در صورتی که خودشان به بادام زمینی حساسیت نداشته باشند، می‌توانند در وعده صبحانه یا میان وعده آن را مصرف کنند. جالب است بدانید که مصرف کره بادام زمینی در خانم‌های باردار سبب می‌شود که کودکان آن‌ها به این ماده حساسیت نداشته باشند. فواید کره بادام زمینی به شرح زیر است:

  • افزایش بهره هوشی در کودکان
  • حفظ سلامت ماهیچه‌ها و عصب‌ها
  • حفظ سلامت استخوان‌ها
  • افزایش حس سیری و کمک به لاغری
  • افزایش آرامش و خونسردی
  • کاهش خطر ابتلا به دیابت
  • و…

کره بادام زمینی برای لاغری

اگر به دنبال کاهش وزن هستید می‌توانید کره بادام زمینی را در رژیم غذایی خود بگنجانید. ماده‌ای بسیار مفید و بدون قند است که تاثیر بسیار زیادی در کاهش وزن شما دارد. همانطور که می‌دانید در بیشتر رژیم‌های کاهش وزن از مغزها برای دریافت پروتئین استفاده می‌شود. کره بادام زمینی نسبت به دیگر مغزها دارای پروتئین بیشتری است و به دلیل داشتن چربی مفید و فیبر یک ماده غذایی مناسب برای صبحانه و میان وعده شما است. وجود فیبر حس سیری در طولانی مدت ایجاد کرده و میزان کالری دریافتی شما را کاهش می‌دهد.

کره بادام زمینی برای کودکان

تغدیه در سنین کودکی بسیار مهم است. یک برنامه غذایی مفید و سرشار از ویتامین و پروتئین علاوه بر افزایش بهره هوشی کودکان،  احتمال ابتلا به بیماری‌های گوناگون مانند دیابت، چربی و… را در سنین بزرگسالی کاهش می‌دهد. چربی غیر اشباع تک زنجیره‌ای که در مغزها، کره بادام زمینی، روغن زیتون و… وجود دارد سبب بهبود عملکرد مغز می‌شود.

کودکان علاقه زیادی به مصرف انواع شکلات از قیبل شکلات تخته‌ ای، کاکائوئی، شیری و… دارند. اگر کمی چاشنی شکلات به کره بادام زمینی اضافه شود کودکان استقبال زیادی از آن می‌کنند. جالب است بدانید که بیشتر کودکان با خوردن کره بادام زمینی شکلاتی تصور می‌کنند که در حال خوردن شکلات کاکائوئی هستند.

کره بادام زمینی خانگی یا کارخانه ای؟

کره بادام زمینی به صورت بسته بندی‌های کارخانه‌ای در تمام فروشگاه‌ها و مراکز خرید موجود است. طعم‌های متفاوتی از کره بادام زمینی برای سلیقه‌های مختلف موجود است که پایه همه آن‌ها بادام زمینی است. تمامی این محصولات با تائیدیه وزارت بهداشت تولید و به بازار عرضه شده است. کوکی بادام زمینی نیز یکی از محصولاتی است که به بازار عرضه شده و مورد استقبال قرار گرفته است. اگر قصد دارید کره بادام زمینی را در منزل درست کنید می‌توانید با مطالعه ادامه مطلب طرز تهیه آن را فرا بگیرید.

طرز تهیه کره بادام زمینی شکلاتی خانگی

شما می‌توانید به راحتی در خانه کره بادام زمینی شکلاتی را درست کنید. برای این کار باید مواد زیر را برای درست کردن کره بادام زمینی با شکلات آماده کنید.

مواد لازم برای تهیه کره بادام زمینی شکلاتی

  • شکلات تلخ یا چیپس شکلات – 1/2 فنجان
  • بادام زمینی بو داده – 2 فنجان
  • پودر کاکائو – 2 قاشق غذاخوری
  • نمک – 1/2 قاشق چای خوری

دستور تهیه بادام زمینی شکلاتی

کره بادام زمینی را می‌توان با بادام زمینی خام و بو داده تهیه کرد. اگر دوست دارید از بادام زمینی پخته یا به اصطلاح بو داده شده استفاده کنید، می‌توانید بادام‌ها را به مدت 10 دقیقه در درمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتی گراد) در فر قرار دهید. در برخی از انواع کره بادام زمینی از تکه‌های خرد شده بادام نیز استفاده می‌شود. در این دستور از شکلات به عنوان یک چاشنی استفاده می‌شود. در مرحله اول بادام زمینی‌ها را  با غذاساز یا خردکن برقی کاملا خرد کنید.

هر چند دقیقه یک بار دستگاه را خاموش کنید و بادام‌هایی که به اطراف دستگاه چسبیده‌اند را جمع کنید تا خمیری کاملا یکدست از بادام زمینی داشته باشید. در صورت تمایل می‌توانید دو قاشق غذاخوری روغن بادام زمینی نیز اضافه کنید. وقتی بادام‌ها کاملا له شده و نرم شدند نمک و پودر کاکائو را اضافه کنید و دستگاه را دوباره روشن کنید.

چیپس شکلات یا شکلات تخته‌ ای را به روش بن ماری یا در ماکرویو حرارت دهید تا آب شوند. شکلات آب شده را به مواد اضافه کنید و دوباره دستگاه را روشن کنید تا کاملا یکدست شده و ترکیب شوند. کره بادام زمینی شکلاتی را در ظروف شیشه‌ای دربسته و در یخچال نگهداری کنید.

نکات تکمیلی

  • بهتر است کره بادام زمینی شکلاتی را به اندازه مصرف دو هفته تهیه کنید. نگهداری این کره بیش از دوهفته توصیه نمی‌شود.
  • در صورت تمایل می‌توانید نمک را از دستور حذف کنید.
  • از کره بادام زمینی شکلاتی می‌توانید در تهیه کوکی بادام زمینی، کیک، دسر و… استفاده کنید.
  • در صورت تمایل می‌توانید از پودر قهوه نیز استفاده کنید. استفاده بیش از اندازه از قهوه سبب تلخ شدن می‌شود.
  • پس از خرد کردن بادام‌ها می‌توانید از عسل نیز استفاده کنید.

جمع بندی

همان‌طور که دیدید درست کردن کره بادام زمینی شکلاتی در خانه کار سختی نیست. شما می‌توانید این میان وعده خوشمزه را برای کودکان خود در منزل تهیه کنید. برای استفاده از شکلات خوشمزه یا شکلات تخته‌ ای می‌توانید به صفحه محصول باراکا مراجعه کنید. باراکا دارای شکلات‌های بسیار خوشمزه و باکیفیت بالا است. حال که با طرز تهیه کره بادام زمینی شکلاتی آشنا شدید، شما هم تجربیات خود را با ما درمیان بگذارید.

 

صبحانه